Van focus op lokale btw tot het vertegenwoordigen van de EMEA-regio bij het wereldwijde moederbedrijf in de VS.
Voor DevElite
Toen Center for Creative Leadership Dynamics 365 implementeerde onder begeleiding van hun wereldwijde ERP-partner in de VS, hadden ze bij de Belgische vestiging, verantwoordelijk voor de EMEA-regio, het gevoel dat ze onvoldoende lokale ondersteuning kregen.
De structuur van CCL binnen EMEA is namelijk vrij complex. Er zijn niet alleen verschillende vestigingen in Brussel, Saoedi-Arabië, Dubai, Ethiopië, Zuid-Afrika, Duitsland en het VK, elk van die vestigingen vormt ook een aparte juridische entiteit. Bovendien stelt elk van die landen zijn eigen specifieke eisen.
Deze complexe context zorgde ervoor dat ze bijvoorbeeld niet in staat waren om BTW-rapporten te produceren, te laat waren met aangiftes en handmatige berekeningen buiten het systeem moesten doen om toch min of meer aan de vereisten te voldoen. Kortom, de structuur die ze hier hadden geïmplementeerd, werkte niet.
Daarom besloten ze op zoek te gaan naar een internationale partner die de nodige kennis heeft van Dynamics 365, de Belgische regelgeving, de verschillende lokalisatiemodules en in staat is om die ondersteuning rechtstreeks aan hen te bieden.
Belangrijkste pijlers van de samenwerking met DevElite
Het zorgde ervoor dat we ons al snel niet alleen op de BTW richtten maar onze samenwerking uitdiepten en naar een veel bredere scope keken.
We namen het voortouw vanuit EMEA-perspectief, maar het waren niet alleen EMEA-gesprekspartners binnen CCL met wie we moesten praten. We moesten ons ook aansluiten bij het mondiale moederbedrijf in de VS, en daar heb je naast het financiële team ook het IT-team, die de wereldwijde projecten coördineren.
We moesten ons dus integreren in de structuur van Center for Creative Leadership, eerder dan op te treden als een externe consultant. En we moesten bereid zijn om eerst hun business te begrijpen alvorens voorstellen te doen. Om met hen te kunnen meedenken en hen te helpen begrijpen welke veranderingen zich opdrongen, voerden we dan ook regelmatig uitvoerige gesprekken met hun organisatie.
Daarnaast gaven we voorbeelden van best practices bij eerdere klanten en bespraken we hoe dit voor het systeem van CCL zou kunnen werken.
CCL’s evolutie en resultaten
Met onze aanpak stelden we CCL in staat om betere beslissingen te nemen, waardoor ze nu een werkend systeem hebben waarmee ze aan alle eisen kunnen voldoen. Kortom, ze moeten minder tijd besteden om succesvol te kunnen zijn in wat ze doen.
Giorgi R. Komakhidze had al met veel consultants gewerkt, van grote multinationals tot kleine, regionale consultants. Hij weet DevElite in het bijzonder te waarderen, niet alleen omdat we tot nog toe voldaan hebben aan hun behoeften, maar ook omwille van onze bereidwilligheid om hun organisatie te doorgronden en de manier waarop we het aangepakt hebben.
Peter Maginelle: “Weet je, we bevonden ons in een zeer kwetsbare situatie waarbij dingen niet werkten, dus onze verwachting was: Laat het voor ons werken! En daarin is DevElite met verve geslaagd.”
Medewerkers: 500-1000
Opgericht: 1970