Wat met de klantenlisting als ik meerdere klantennummers gebruikt heb?

 

Voor gebruikers van NAV/Business Central is het handig om weten dat de rapportage in de klantenlisting gebeurt op basis van het ondernemingsnummer op de klantenfiche.

Heb je meerdere klanten met hetzelfde ondernemingsnummer, dan worden die netjes samengenomen.
Ook al verschilt de schrijfwijze lichtjes (bv. al dan niet met spaties)

 

Het is dus niet zo dat als je meerdere BTW nummers (ondernemingsnummers om juist te zijn) gebruikt voor één klanten(fiche) op meerdere facturen of creditnota’s dat deze zo gerapporteerd worden.
Het uitgangspunt is dat wanneer een klant een ander BTW nummer gebruikt, je daarvoor een nieuwe klantenfiche maakt.

De BTW posten tonen wel de gebruikte BTW nummers, maar de rapportage kijkt naar de klantenfiche.

 

’T Is maar dat u het weet 😊

Hulp nodig? Dan kan je ons altijd contacteren.

#Klantenlisting #BTW #ERP #Jaarlisting

 

Hulp nodig?

Vul het formulier achter de ‘Get in touch’ button in, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Get in touch